My Blogger TricksAll Blogger TricksTechtunes

Sunday, December 15, 2013

Omega Guard

Sempena Promotion Omega Guard untuk Bulan December ni..Jom kita tengok apa yang BEST sangat pasal Minyak Ikan Omega Guard Shaklee ni..





Omega Guard Shaklee adalah dietary supplement yang mengandungi minyak ikan.Ianya daripada Asid Lemak Omega 3Omega-3 adalah sejenis asid lemak essential iaitu lemak yang diperlukan untuk kesihatan tetapi tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh. Kita harus mendapatkannya melalui makanan. Asid lemak omega-3 dapat diperolehi pada ikan seperti salmon, tuna, makarel dan makanan laut lainnya termasuk ganggang dan krill, beberapa jenis tanaman dan minyak kacang. Selain sumber alami, asid lemak omega-3 kini banyak ditemukan sebagai bahan aktif dalam suplement kesihatan, makanan bayi dan produk farmasi.


Asid lemak Omega-3 terdiri dari Docosahexaenoic acid (DHA), Eicosapentaenoic acid (EPA), dan Alpha-linolenic acid (ALA). Dari ketiganya, EPA dan DHA adalah yang lebih bermanfaat bagi tubuh dan hanya diperoleh dari ikan-ikan berlemak, terutama ikan dari laut dingin.Satu hidangan Omega Guard mengandungi 1000mg Asid Lemak Omega 3 termasuklah DHA dan EPA.
DHA dan EPA merupakan bahan utama dalam pembentukan serabut saraf dan prostaglandin yang diperlukan untuk kekebalan tubuh dan pembekuan darah. Beberapa penelitian ilmiah menunjukkan kombinasi DHA dan EPA, dapat meningkatkan fungsi kognitif dan kemampuan visual pada bayi

Penelitian tersebut menyebutkan adanya hubungan antara IQ anak pada saat umurnya mencapai 3 tahun dengan skor "problem solving".Dengan kata lain, berdasarkan penelitian di atas, bayi yang menerima suplement DHA dan EPA mungkin cenderung memiliki IQ yang lebih tinggi dari pada bayi yang tidak menerima suplement DHA dan EPA.


EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA membantu dalam perkembangan dan fingsi otak.Menurut Kajian terbaru yang dilakukan oleh sekumpulan penyelidik Universiti Oxford yang melakukan kajian terhadap 362 kanak-kanak berusia 7 hingga 9 tahun mendapati kemampuan MEMBACA kanak-kanak tersebut meningkat dalam tempoh 3 minggu selepas diberi makan minyak ikan dengan dos 600mg selama 16 minggu..

Selain itu,sebuah penelitian mendapati kandungan minyak ikan dapat mencegah risiko terkena STROK.Kajian ini menyarankan supaya mengambil minyak ikan dua kali dalam seminggu.








Fungsi Utama Omega Guard:-
1) Mengurangkan risiko masalah Jantung dan Strok
2) Mengawal Tekanan dan Peredaran Darah
3) Merendahkan Kolestrol
4) Mengawal masalah OBESITI dengan membakar lebihan lemak
5) Merangsang Kesihatan Hati
6) Menentang Kanser Paru-Paru,Prostat dan Usus
7) Meningkatkan Kecerdasan Otak (Sangat bagus untuk minda kanak-kanak)

8) Mengatasi ketegangan leher dan sakit kepala
Merawat penyakit Gout


Jika anda mengalami masalah kesihatan di atas dan ingin mencuba Omega Guard Shaklee,sila hubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai produk.Konsultansi adalah percuma.




* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.




No comments:

Post a Comment