My Blogger TricksAll Blogger TricksTechtunes

Thursday, January 9, 2014

Rawat Demam,Gout,Letih,Sakit Kepala & Migrain dengan Minuman Berelektrolik

Assalamualaikum dan Salam sayang semua!

Entry kali ini saya ingin berkongsi dengan pembaca blog semua berkenaan dengan kelebihan minuman berelektrolit sebagai rawatan kepada banyak jenis penyakit yang seringkali kita hadapi.Di pasaran sekarang ini memang banyak minuman berelektrolit/minuman isotonik yang dijual tetapi perlu diingat bahawa minuman isotonik yang di jual di pasaran adalah berkarbonat (bergas) dan mempunyai kandungan gula yang sangat tinggi dan ini boleh memudaratkan kesihatan kita sebagai pengguna.

Apa itu Elektrolit?
Elektrolit adalah garam yang terionisasi (terurai menjadi ion positif dan negatif) dalam cairan tubuh. Elektrolit utama dalam tubuh termasuk natrium, kalium,magnesium, kalsium, klorida, bikarbonat dan fosfat.Ketidakseimbangan elektrolit berlaku bilamana ketika jumlah natrium dan kalium dalam tubuh terlalu banyak atau terlalu sedikit.Ini menyebabkan fungsi tubuh kita akan terganggu kerana kekurangan cairan dalam tubuh yang dinamakan dehidrasi dan jika ianya berlanjutan dan makin teruk,boleh menyebabkan maut.

Apakah minuman Isotonik?
Minuman isotonik adalah larutan yang memiliki kandungan garam mineral sama dengan sel tubuh dan darah. Dengan demikian, larutan itu memiliki tekanan yang sama dengan dinding pembuluh darah. Jadi cairan isotonik adalah cairan yang memiliki tekanan osmosis yang sama dengan cairan yang berada dalam sel manusia.Disebut isotonik kerana keseimbangan kepekatan larutan yang masuk sama dengan kepekatan cairan darah.

Fungsi elektrolit adalah untuk mengawal keseimbangan air dalam badan dan menghasilkan impuls elektrik yang digunakan oleh saraf-saraf dan otot-otot badan.Jika kandungan elektrolit tidak seimbang dalam badan atau terganggu,ianya boleh membawa maut.Kalau anda mengalami haus terlampau,kulit bibir mengelupas atau rasa mual,itu tandanya badan sedang mengalami tahap dehidrasi yang terlampau.Jadi,Minuman elektrolit ini mampu mengembalikan cairan dalam tubuh yang hilang semasa aktiviti lasak seperti bersukan dan berolahraga.

Memperkenalkan Performance Drink Orange Shaklee sebagai Minuman Elektrolit terbaik dan selamat kerana ianya yang BEBAS KARBONAT malah KURANG GULA!!






Golongan yang memerlukan Performance Drink

1) Mereka yang aktif bersukan/berolahraga dan juga menjalani gaya hidup yang aktif

  • Mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna bagi mencegah dehidrasi.
  • Memberi tenaga dan stamina
  • Mengandungi OPTICARB - Memberikan tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah

2) Mereka yang kurang minum air dan banyak mengalami dehidrasi

  • Aktiviti harian yang padat menyebabkan kita terlupa atau tidak sempat untuk minum air.Ianya boleh digantikan dengan cepat dan efektif dengan minuman elektrolit disamping menghalang tubuh dari rasa cepat letih dan lesu kerana kehilangan banyak air disebabkan aktiviti yang padat sepanjang hari.


3) Ibu yang menyusukan anak 

  • Performance Drink mempunyai zat-Zat galian yang sangat diperlukan oleh tubuh.Oleh itu,ianya sangat baik untuk ibu-ibu yang menyusu kerana selain memberikan tenaga dan stamina pada ibu,secara tidak langsung boleh menyalurkan zat galian dalam minuman ini pada bayi mereka.


4) Mereka yang mengidap penyakit gout

5) Mereka yang berpuasa

  • Amat sesuai diminum ketika berbuka dan waktu sahur kerana boleh membekalkan tenaga dan stamina pada badan kerana tidak makan dan minum sepanjang hari


6) Anak-anak yang mengalami demam dan muntah

  • Jika anak mengalami demam dan muntah-muntah, maka segera berikan mereka minuman elektrolit untuk menggantikan balik cairan yang keluar dari badan akibat muntah dan demam.


7) Mereka yang mengalami demam denggi,terasa nak demam atau sedang demam

  • membantu mempercepatkan proses pemulihan pesakit. Bila si pesakit rajin mengamalkan minuman isotonik, maka cairan tubuhnya yang hilang akan terganti secara efektif kerana cairan yang hilang dari badan disebabkan muntah dan demam.


8) Mereka yang sering mengalami sakit kepala dan migrain

  • Salah satu Punca sakit kepala dan migrain adalah kurangnya bendalir dalam badan atau dehidrasi.Jadi,minuman elektrolit ini boleh menggantikan balik cairan dalam badan.


9) Sebagai pengganti kepada minuman isotonik yang berkarbonat dan mempunyai gula berlebihan



Kenapa Performance Drink adalah yang terbaik?
  • Bebas gas atau tidak berkarbonat
  • Kurang kandungan gula
  • Mempunyai kadar Natrium yang rendah dan mempercepatkan kadar penyerapan cecair (elektrolit) dalam tubuh sekaligus anda akan mengatasi masalah dahaga/haus
  • Bersifat isotonik iaitu minuman ini mempunyai jumlah kepekatan karbohidrat yang sama dengan darah kita.Kesannya ia akan mudah diserap dan sekaligus meningkatkan kadar gula di dalam darah dan impaknya - tubuh anda lebih cergas dan kurang penat.
  • Mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan tenaga berbanding jenama minuman hidrasi lain
  • Campuran Elektrolit OPTI-LTYE proprietari dengan campuran unit karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum
  • Terbukti secara klinikal : Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan Performance Drink Shaklee dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi,memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina
  • Tidak mengandungi perisa tiruan,pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan

Jadi tunggu apa lagi???Anda sudah tahu kelebihan Performance Drink Shaklee ini sebagai minuman elektrolit dan berupaya untuk merawat penyakit seperti di atas di samping memberikan tenaga dan stamina kepada anda.

Place your order Now!!!

Hubungi saya,
Liyana
017 3349363



No comments:

Post a Comment