My Blogger TricksAll Blogger TricksTechtunes

Wednesday, February 12, 2014

VIVIX Shaklee Rawat dan Cegah Kanser

Peningkatan penyakit kanser di negara ini semakin membimbangkan dengan lebih 40,000 pesakit baru dikesan di seluruh negara - menjadikannya sebagai pembunuh nombor dua negara selepas penyakit jantung.
Daripada jumlah tersebut 80 peratus membabitkan kanser payu dara diikuti kanser prostat dan beberapa jenis kanser lain seperti tulang dan darah.Lebih membimbangkan ialah kos rawatannya adalah tinggi dan tidak mampu ditanggung oleh pesakit.Mereka yang diserang kanser biasanya memerlukan kos antara RM40,000 ke RM300,000 untuk rawatan berikutan peralatan dan ubat-ubatan yang mahal.

Kesatuan Antarabangsa Menentang Kanser (UICC) meramalkan menjelang 2020 penyakit kanser akan muncul sebagai pembunuh nombor satu dunia dan sesuatu perlu dilakukan mulai sekarang sebagai persediaan menghadapinya.


PUNCA PENYAKIT KANSER MENINGKAT


  • Perubahan gaya hidup 
  • Persekitaran
  • Makanan dan cara pemprosesannya serta
  • Tekanan hidup

Fakta yang menakutkan bukan?Memang kita sentiasa terdedah dengan risiko penyakit kanser disebabkan gaya hidup moden yang kita amalkan sekarang.Seseorang akan mendapat sel kanser sebanyak 6 hingga 10 kali didalam hayatnya.Sistem imun yang sihat akan memusnah dan menghalang sel kanser dari membiak dan membentuk tumor.

Entry kali ini saya ingin berkongsi tentang satu supplement Shaklee yang sangat bagus dan amat berkesan untuk mencegah dan merawat kanser iaitu VIVIX.Sebelum tu jom kita tengok bagaimana sel kanser boleh membiak seterusnya menjadi penyebab kepada terjadinya kanser.

BAGAIMANA SEL KANSER MEMBIAK


Seperti yang kita ketahui,badan kita selalu terdedah pada radikal bebas daripada udara,pemakanan,pencemaran dan juga toksin yang mengakibatkan kemusnahan sel pada tubuh kita.Lama kelamaan sel-sel rosak yang tidak diperbaharui dengan baik akan berkumpul menjadi TUMOR/KEUMBUHAN dan seterusnya penyebab kepada KANSER.


Kanser berlaku apabila sel-sel yang tidak normal berkembang dan merebak dengan cepat. Sel-sel normal dalam tubuh membiak dan membahagi dan mengetahui bila perlu berhenti membiak. Lama kelamaan ia juga akan mati. Tidak seperti sel-sel normal, sel-sel kanser terus membiak dan membahagi hingga tidak terkawal dan tidak mati. Sel-sel kanser biasanya berkumpul atau berkelompok lalu membentuk tumor.


BAGAIMANA SEL KANSER  MEMBIAK

Tumor yang sedang berkembang menjadi benjolan sel-sel kanser yang boleh memusnahkan sel-sel normal disekitar tumor dan memusnahkan tisu-tisu tubuh yang sihat.Ini membuatkan seseorang itu jatuh sakit.Kadang kala sel-sel kanser memecah daripada tumor asal dan bergerak ke bahagian lain tubuh, di mana ia terus membiak dan membentuk tumor baru. Beginilah caranya kanser merebak. Perebakan tumor ke tempat baru dalam tubuh dikenali sebagai metastasis.

HEALTHY CELLS VS CANCER CELLS

BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE MENCEGAH DAN MERAWAT SEL KANSER


VIVIX merupakan satu-satunya supplement yang dapat menyerap masuk terus ke dalam DNA sekaligus merawat DNA yang rosak.Kebanyakan supplement dari jenama lain hanya bertindak diluar sel sahaja.Penting bagi kita merawat DNA yang rosak kerana DNA lah yang mengawal segala aktiviti dalam Sel tubuh.Oleh itu,rawatan di peringkat DNA boleh membantu kita mencegah apa jua risiko penyakit yang boleh menyerang kita pada bila-bila masa termasuklah kanser.Bila DNA sihat,secara automatik sistem dan organ-organ lain dalam tubuh kita juga akan sihat dan dapat bekerja dengan baik.Seperti yang kita pelajari dalam Sains,sel-sel tubuh memang saling berkait antara satu sama lain kerana sel-sel akan membentuk tisu,sekumpulan tisu akan membentuk organ,dan seterusnya organ-organ ini akan membentuk satu sistem dalam tubuh kita.


KANDUNGAN DALAM VIVIX

Kandungan utama dalam VIVIX adalah RESVERATROL yang merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut daripada penyakit. Resveratrol adalah fenolik atau sebatian polifenol yang telah didapati mempunyai aktiviti antioksidan yang kuat.Tumbuh-tumbuhan mewujudkan resveratrol untuk melindungi diri mereka daripada tekanan yang disebabkan oleh perkara-perkara seperti keadaan semakin miskin dan cuaca yang teruk.

KEBAIKAN RESVERATROL

  • Kajian menunjukkan bahawa resveratrol boleh bertindak sebagai antioksidan terhebat dan anti inflammatory yang boleh menyekat perkembangan kanser.
  • Resveratrol merupakan perubatan semulajadi pertama yang mempunyai bukti yang kukuh menunjukkan ia menghalang atau menghentikan pelbagai peringkat kanser.
  • Resveratrol mempunyai potensi yang besar dalam pencegahan dan terapi pelbagai tumor. Resveratrol mempunyai kesan antiproliferative melalui induksi apoptosis dalam talian sel pelbagai asal seperti leukemia dan payudara, prostat, kolon, pankreas, dan kepala dan karsinoma leher.Apoptosis - kematian perlu sel - satu bentuk kematian sel perlu untuk memberi laluan kepada sel-sel baru dan membuang sel-sel yang DNA telah rosak ke titik di mana perubahan kanser adalah bertanggungjawab untuk berlaku.

Selain itu kandungan Muscadine Grape dalam Vivix juga mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria.

Dah tahu kebaikan Vivix dalam mencegah dan merawat kanser kan?So,tunggu apa lagi..dapatkan Vivix daripada saya sekarang juga.Mencegah itu lebih baik daripada merawat.Adalah sangat berbaloi untuk anda melaburkan sedikit wang anda untuk kesihatan sendiri daripada anda menggunakannya dengan jumlah yang besar (mungkin berpuluh ribu ringgit) apabila anda tahu anda TELAH MENGIDAP KANSER suatu hari nanti.

BERITA BAIK untuk mereka yang ingin membeli VIVIX, pembelian sebanyak 2 botol boleh melayakkan anda untuk mendapatkan KEAHLIAN SHAKLEE SECARA PERCUMA!!



Hubungi saya untuk dapatkan Vivix dengan segera!!!

Liyana
+6017 3349363

1 comment: