My Blogger TricksAll Blogger TricksTechtunes

Wednesday, December 11, 2013

Entry Challenge Day 2

Day 2: Meaning Behind your Blog Name

Hari ke 2..cerita mengenai Kisah disebalik nama blog saya..ummiaisys.blogspot.com..Tentunya korang dah boleh agak dah kan nama blog saya ni bersempena dengan apa?Eh...Pandainya korang..thumbs up utk korang semua...hehehe..sah2 la diambil dari pangkal nama permata hati saya..Muhammad Aisy Afif dan Nur Aisy Amni.In fact saya memang suka dengan maksud Aisy tu..Yang kaya raya..haaaa..itulah makna nama tu..Semoga daku menjadi ummi yang kaya raya bkn saja dari wang ringgit tetapi kaya raya dari segi akhlak dan keperibadian muslimah yang unggul..ceeewaaaaah..Tinggi betul cita2..amiiiiiin.Semoga Allah mempermudahkan semua urusan ku..:)

Ok..kenapa ummi??bukan mummy..bukan mama..bukan mak..Konon2nya la kan nak ikut orang Arab punya panggilan..Ala-ala islamic gitu..makanya saya ajarin anak2 dgn panggilan Ummi..Apak nya pulak dgn panggilan Abi..hehehe..Oleh itu,bila digabungkan ummi dan Aisy itu terciptala nama blog ummiaisys.blogspot.com ni..

Lagi satu..hati dan fikiran seorang ibu memang akan senantiasa memikirkan perihal anak2..tak kira lah duduk tang mana sekali pun.Rasanya disebabkan ini jugak kut saya memilih nama anak2 saya untuk diabadikan sebagai nama blog saya.Tengok je nama dia orang..hati berbunga riang je..hehehe..semoga anak2 ummi menjadi anak yang soleh dan solehah..cemerlang hidup dunia dan akhirat...InsyaAllah...


  
Muhammad Aisy Afif

Nur Aisy Amni

























Afif dan Amni..kedua2nya adalah passion saya yang utama..memang pun kan..Ingat senang ke nak layan karenah dia orang ni yang sama2 aktif dan lasak.Baik anak lelaki mahu pun anak perempuan.sama je..kadang2 memang  mencabar tahap kesabaran saya..darah pun kadang2 mendidih naik atas kepala jgk ler dgn gelagat dia org..Tapi apakan daya..bila dh jadi mak ni mmg kena bnyk sabar..so,sabo jelaaaa...hihihi..

Oh ye...agak2 apa passion saya yang seterusnya ek?Cer teka..cer teka..hehehe..Of course la Shaklee..hahaha..naaaak jugak sebut pasal shaklee nikan...nak wat camno..mmg daku dah mula jatuh cintan dgn shaklee nih..bg saya shaklee ni bkn saja membantu dalam memberi kan supplement dan vitamin untuk kesihatan seisi keluarga saya malahan saya juga boleh buat duit dgn shaklee ni..nak tahu mcm mana caranya..jgn segan2 contact saya..you are welcome and free to ask anything about shaklee my dear...:)

Jom-jom hubungi saya..






No comments:

Post a Comment