My Blogger TricksAll Blogger TricksTechtunes

Tuesday, December 10, 2013

Entry Challenge Day 1



Sebagai permulaan kepada blog saya yg tersangat la baru ni..seharusnya saya wajib menyahut cabaran dari rakan biz shaklee saya yang juga merupakan introducer merangkap ' mak' shaklee saya,Pn. Nurru Adila..Cabarannya adalah 30 Days Entry Challenge!!!Walaupun dah 3 hari lambat,rasanya boleh catch up lagi kut..Tajuk entry nya pun boleh dikira senang.Sangat bagus utk orang2 yg baru nak berjinak dgn dunia blogging macam saya ni.Katanya tujuan Entry Challange ni adalah untuk mengasah bakat menulis entry blog.Oh tidak!!!Nampak nya saya kena pulun 3 entry dalam satu hari ni.Then,here we go!!!A journey of my life has just begun...:)



Day 1: Introduction and a little bit about you. Recent picture of yourself.

Busan Airport Korea


Nama saya Liyana Fairuz.Kawan2 panggil Yana je.Saya merupakan ibu kepada 2 orang cahayamata.Alhamdulillah..Allah bg sepasang.Anak sulung saya adalah lelaki berusia 4 thn manakala adiknya pulak 2 thn.Aisy Afif dan Aisy Amni..itulah cinta hati saya dan suami..:)

Sememangnya sudah masuk 2 thn saya menjadi suri rumah sepenuh masa dan meninggalkan alam pekerjaan yang sgt mencabar.Ramai org bertanya pd saya..tak syg ke quit kerja?dah dpt kerja bagus2 gaji pn dah banyak(dulunya saya seorang jurutera dan mmg inilah kerjaya impian saya sejak kecil)..belajar tinggi2 perah otak dan keringat nak dpt Degree dulu2 lps tu sng2 nk berhenti kerja jaga anak kt rumah je???Ya,jujur saya katakan..Memang berat nk buat keputusan quit kerja.Tapi apakan daya..work of nature suami saya yang selalu out station overseas sampai berbulan2 buat saya berfikir bnyk kali..

In terms of money..Yes!We are in comfort zone.Rasanya takde sgt la prob x cukup duit ke ape..bukannya mewah..tp tak perlu la nk tnggu hujung bulan gaji baru dapat beli apa2 yg nak.Tapi saya sgt kesian kan anak2..kurang kasih sayang!!!dah la ngan ayah jarang2 jumpa sbb suami selalu ulang alik oversea..homeleave 2 mnggu je..baru je anak2 nk bermanja..ayah dh kena pegi keje blk..and will come back home after 3 months later..takkan la saya pn nk biarkan ank2 kurang kasih syg disebabkan kerjaya saya yg selalu g kerja awal dan blk kerja lmbt.Satu hari saya cuma ada masa dlm 3 jam je ngan dia org.Oh..kesiannya anak2 ku..dan disebabkan ini la saya nekad utk resign dan menjaga sendiri anak2 saya walau pn terpaksa berjauhan dgn suami pd masa tu.

Tadaaaaa...and guess what??Syukur Alhamdulillah.Sekarang ni saya dan anak2 tak perlu lg berjauhan dgn suami since kita org berpeluang mengikut suami ke Korea Selatan (Busan) utk memenuhi tuntutan kerja beliau..Allah makbulkan doa saya utk berada dekat dgn suami....saya sukeeee...saya sukeeee...hehehe..

Dan sekarang ni..setelah diperkenalkan biz shaklee pd sy..rasa2nya sy bkn sahaja jd suri rumah yang goyang kaki je tau..tp dah naik taraf jd WAHM (Working at Home Mom) pulak..jgn x tahu..biz shaklee ni boleh jana income berganda2 tau..lg bnyk dr income sy jd engineer kopak dulu..hehe..bkn hanya duit semata2..tp sy suka kan ukwwah yang terjalin dalam group bsr shaklee yg super duper best ni..kita org boleh share semua benda..berkongsi ilmu,info kesihatan,perasaan..even keletah anak2 pn jd bhn cerita..semuanya yg positif..aura negative,tendang jauh2..Jom sertai keluarga Shaklee kami dan anda berpeluang menjana pendapatan dan bersilaturrahim bersama kami.

Hubungi Saya untuk maklumat lanjut :








No comments:

Post a Comment