My Blogger TricksAll Blogger TricksTechtunes

Sunday, January 26, 2014

TIPS CEGAH DAN KURANGKAN RISIKO PENYAKIT JANTUNG

Jantung adalah salah satu organ manusia yang berperanan dalam sistem peredaran darah.Di dalam darah ini mengandungi oksigen dan juga serat makanan untuk dihantar ke seluruh tubuh manusia.Bayangkan jika jantung gagal berfungsi secara baik,apa akan terjadi pada organ dalamam tubuh anda?Sudah tentu yang lain-lainnya akan turut terkesan dan tidak dapat melakukan tugas masing-masing secara optimum kerana oksigen dan darah adalah sangat penting untuk kelangsungan hidup manusia.





Disini saya ingin berkongsi dengan anda semua cara untuk mencegah atau mengurangkan risiko sakit jantung dengan Vitamin Semulajadi dari Shaklee..Ia semamngnya selamat,tiada bahan kimia dan juga berkesan!


SET JANTUNG SIHAT


  • COQHEALTH PLUS
  • OMEGA GUARD
  • ALFALFA

1) CoQHEALTH PLUS
Coenzyme Q10 (CoQ-10) merupakan suplemen yang telah lama dikenali sebagai antioksidan yang berperanan penting bagi kesihatan jantung. Fungsi Q10 adalah 'pencetus' yang membolehkan sel-sel tubuh menghasilkan tenaga untuk memelihara kehidupan.Kemampuan tubuh untuk menghasilkan dan mengagihkan bahan mirip vitamin ini menurun kerana faktor umur meningkat,atau akibat timbul penyakit,kekurangan nutrisi dan juga mengalami tekanan (stress).

Oleh yang demikian,fungsi-fungsi sel akan gagal akibat kekurangan nutrisi yang penting ini.Kajian yang dilakukan kini membuktikan bahawa tekanan yang timbul akibat peningkatan umur dan penyakit menghalang tubuh daripada memanfaatkan coenzim Q10 yang diperolehi dari makanan yang kita makan.Oleh yang demikian,pengambilan Q10 yang tulen sebagai makanan tambahan (suplement) adalah selamat dan dapat memastikan kesihatan yang sihat,tenaga dan sistem imun yang berfungsi secara semulajadi.

Ini juga terbukti dengan kajian pengguna-pengguna Q10 dapat manfaat yang luar biasa dari segi peningkatan tenaga,pencegahan penyakit jantung,memanjangkan jangka hayat,penyakit gusi/periodental,peningkatan sistem imun tubuh dan juga penurunan berat badan.


CoQHEALTH PLUS


Manfaat CoQhealth untuk kesihatan Jantung
  • Merawat dan mencegah penyakit-penyakit kardiovaskular termasuk arteri tersumbat
  • Menguatkan otot-otot jantung
  • Memperbaiki mutu kehidupan dan kesihatan mereka yang telah mengalami kegagalan fungsi jantung
  • Coenzim Q10 dapat menangani serangan jantung
  • Mengawal tekanan darah
  • Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • Mengelak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LPL
  • Meningkatkan peredaran darah
  • Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah

2) OMEGA GUARD
Omega adalah asid lemak perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh sebaliknya harus diambil melalui makanan sehari-hari dan juga mendapatkannya daripada supplemen tambahan.Omega Guard Shaklee mengandung DHA, EPA dan lain-lain asid lemak Omega-3.Omega Guard selain dikenali sebagai pembakar lemak ia juga mampu mengurangi kolesterol untuk menjaga kesihatan jantung dan juga pembuluh darah. 

OMEGA GUARD


Manfaat Omega Guard untuk Kesihatan jantung
  • Menurunkan paras kolestrol dalam darah 
  • Membantu melancarkan peredaran darah di dalam jantung dan kawasan lainnya
  • Mengurangi risiko penyakit stroke, jantung dan lain-lain penyakit kardiovaskular
  • Merendahkan tekanan darah tinggi
  • Membantu mengurangi berat badan
  • Mengekalkan kolestrol baik dalam badan
  • Menyihatkan jantung

3) ALFALFA
Alfalfa adalah nama Arab yang berarti “ayah dari segala makanan”. Alfalfa dianggap sebagai suplemen gizi dan tonik umum. Akar tanaman alfalfa mengandung banyak nutrisi dan mikronutrien dalam konsentrasi tinggi (terutama bila dibandingkan dengan sebagian besar sumber makanan lainnya). Selain kaya akan zat besi dan kalsium (yang tidak mengganggu satu sama lain seperti pada makanan suplemen), akar alfalfa juga mengandung vitamin C, vitamin A, vitamin E, vitamin K dan banyak mikronutrien.

Daun alfalfa memiliki spektrum nutrisi yang luas, termasuk jumlah besar trace mineral, protein, vitamin, serat, dan klorofil, yang berfungsi sebagai antioksidan dalam aliran darah.
Bahan kimia dalam alfalfa yang disebut saponin dapat menurunkan kolesterol darah, dengan sifat unik yang mencegah pengumpulan kolesterol di dalam dan sekitar dinding arteri. Hal ini secara tidak langsung berperanan mengurangi risiko penyakit jantung dan stroke.


ALFALFA COMPLEX


Manfaat Alfalfa untuk Kesihatan jantung
  • Menyerap kolestrol dalam tubuh dan menyingkirkannya dari tubuh
  • Mengurangi risiko penyakit jantung
  • Mencegah penyakit stroke
Maka,kombinasi CoQ10,Omega Guard dan juga Alfalfa adalah sangat terbaik untuk menjaga kesihatan jantung anda.Lemak kolestrol yang terurai dari pengambilan Omega Guard perlu disingkirkan keluar dari badan.Jadi,pengambilan alfalfa adalah sangat penting dalam memastikan kolestrol yang tidak diperlukan itu diangkut dan dibuang dari badan.


Bertindaklah sekarang untuk menjaga kesihatan jantung anda.SAYANGILAH JANTUNG ANDA!

Berminat ingin dapatkan Set Kesihatan Jantung ini,boleh hubungi saya :-

Liyana
+6017 3349363





6 comments:

  1. Assalamualaikum kak ummi.. sheila cuma makan oste dengan b-complex. nak tanya, oste tu kalau suami sheila sakit2 badan, boleh bagi dia makan juga tak?

    ReplyDelete
  2. Waalaikummussalam Sheila..Yes dear..boleh bg suami mkn jugak..oste tu mngandungi calcium,magnesium dan juga vitamin D..kalau sakit2 bdn tu sbb bdn kurang kalsium la tu..cuba la bg dia mkn..:)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Dear,TQ singgah...ok,nti sy blogwalking sana juga eh..:)

      Delete